FSC-CCOO Galicia | 25 abril 2024.

25 de Novembro de 2020. Día Internacional para a Eliminación da Violencia contra as Mulleres

• CCOO E UGT INSTAN A ERRADICAR AS VIOLENCIAS MACHISTAS e reclámanlle ao Goberno a ratificación dos Convenios 189 e 190 da OIT

As confederacións sindicais de Comisións Obreiras (CCOO) e da Unión Xeral de Traballadores (UGT) queremos facer un chamamento este 25 de Novembro de 2020, Día Internacional para a Eliminación da Violencia contra as Mulleres, ao conxunto de traballadoras e traballadores e a toda a cidadanía en xeral, para que se sumen á denuncia e repulsa de todos os actos de violencia machista, dos máis graves e dramáticos e daqueloutros que permanecen invisibles pero igualmente danan a saúde, a liberdade, a seguridade, a autonomía e a dignidade de todas as mulleres.

20/11/2020.
    Abre os ollos Actúa

Rexeitamos plena e categoricamente calquera forma de violencia contra as mulleres, un tipo específico de violencia que se dirixe ás mulleres e nenas e que afunde as súas raíces nas desigualdades e discriminacións de xénero que persisten nas sociedades, preservadas por unha arraigada mentalidade patriarcal. Son violencias exercidas por homes que cren ter algún dereito sobre as mulleres e que se serven das violencias para mantelas baixo o seu control e suxeición, impedíndolles con coacción e/ou violencia o exercicio pleno dos seus dereitos fundamentais, entre eles, o dereito á liberdade, á integridade e á seguridade, á dignidade, á libre circulación ou á igualdade, chegando a quitarlles o dereito á vida a decenas de mulleres nun ano.

UGT e CCOO denunciamos a ameaza de que aumente o risco de exposición ás violencias machistas para as mulleres derivada do contexto actual, por unha dobre vía: dunha banda, debido á crise pola COVID-19, en principio sanitaria pero que está desembocando en crise económica e social, que contribúe a recluír as mulleres no fogar, principal escenario de violencia machista, e obstaculiza o seu acceso aos recursos de atención e protección aos que ten dereito. Doutra banda, a presenza institucional de grupos de ultradereita negacionista, empeñada en negar a existencia desta forma específica de violencia e que recorta, alí onde ten poder para facelo, os recursos públicos dispoñibles para a súa prevención e atención ás mulleres vítimas desta violencia.

CCOO e UGT consideramos moi alarmantes os datos dunha violencia con múltiples expresións que non só non se reduciu senón que recruou.