FSC-CCOO Galicia | 3 mayo 2024.

O auga é un servizo público que non debe deixarse ó antollo do mercado

20/03/2013.
      Portada de Gaceta Sindical.

CCOO manifesta o seu rexeitamento á privatización da xestión do auga e o saneamento porque son un servizo público que non debe deixarse á vontade dos mercados. Con motivo do Día Mundial do Auga que se celebra o 22 de marzo, o Sector do Auga de FSC-CCOO solicita da cidadanía que apoie coa súa sinatura a Iniciativa Cidadán Europea (ICE): "O auga é un dereito humano".

O Sector do Auga da Federación de Servizos á Cidadanía (FSC) de CCOO está dando un novo impulso á campaña "O auga é un dereito humano" que leva a cabo a Federación Sindical Europea de Servizos Públicos (FSESP), na que se organiza FSC-CCOO, na que se solicita á Comisión Europea que presente unha proposta lexislativa para promover e garantir o suministro de auga e o saneamento como servizos públicos esenciais para todos.

A ICE é unha nova forma de fomentar a participación da cidadanía na elaboración de políticas da Unión Europea que introduciu e puxo en marcha o Tratado de Lisboa e que consiste en poder facer propostas cidadáns co respaldo de aló menos 1.000.000 de sinaturas entre os países membros da CE no período dun ano, correspondendo ó estado español un mínimo de 50.000 sinaturas.

A ICE "O auga é un dereito humano" presentada en xaneiro do presente ano por FSESP enmarcase na Resolución 64/292, do 28 de xullo de 2010, da Asemblea Xeneral da ONU que recoñece explicitamente "o dereito humano ó auga e ó saneamento, reafirmando que un auga potable limpa e o saneamento son esenciais para a realización de todos os dereitos humanos". Foi aceptada pola Comisión Europea e, tras os trámites burocráticos, FSESP deu en agosto o pistoletazo de saída á recollida de sinaturas.

O 11 de febreiro FSESP anunciou en Bruselas que un millón de cidadáns da Unión Europea coinciden en que o auga e saneamento son dereitos humanos e así o veñen manifestado coa súa sinatura. Pero é necesario garantir un mínimo de sinaturas en diferentes países. Por iso CCOO chama a seguir recollendo sinaturas en España e con ese obxectivo editamos este novo número de Gaceta Sindical.