FSC-CCOO Galicia | 4 mayo 2024.

CCOO denuncia a extrema situación de risco de Correos, un dos operadores postais con menos recursos da Unión Europea

• O sindicato maioritario en Correos chama a atención sobre a extrema situación de risco en que se encontra a empresa pública e o servizo postal público prestado á cidadanía tras recibir, en 2017, 52 millóns de euros dos 180 que viña recibindo en anos anteriores, un recorte de máis de dous terzos respecto a exercicios orzamentarios anteriores.
    • O Executivo non só aplicou unha tremenda tesoirada no financiamento público, senón que lle debe á empresa 260 millóns de euros. Ao recorte económico súmase a falta dun plan estratéxico desde hai máis de medio ano e a ausencia de apoio político, cun Plan de Prestación do Servizo Postal Universal pendente de definir desde hai dez anos.
    • Unha situación que CCOO tacha de lamentable e insostible pola crecente deterioración da prestación dun servizo público ao que o Goberno está abocando a Correos, pola insuficiencia de persoal (17.000 traballadoras e traballadores menos desde 2007), a precarización de emprego e a desregulación das condicións laborais.

CCOO, sindicato maioritario de Correos, advertiu da que denomina «extrema situación de risco» da empresa postal pública ante a tesoirada no financiamento público e a ausencia de medidas por parte do Goberno.

27/01/2018.
    Correos.

Segundo puideron saber fontes sindicais, o Goberno, a través do Ministerio de Fomento, aplicou no adelgazamento político nos PXE-2017 un recorte de case 130 millóns de euros ao financiamento do Servizo Postal Universal, deixando a contía nuns «ridículos» 52 millóns de euros. Un financiamento co que Correos asume o custo deficitario dun servizo público que ningún operador privado presta e do que se están vendo privados millóns de persoas do ámbito rural, de zonas non urbanas coa perda de calidade na prestación do servizo público en todos os ámbitos.

Para o sindicato, o Goberno incumpriu non só a súa palabra de restituír a contía económica, senón tamén a aprobación do Plan de Prestación do Servizo Postal Universal ?pendente desde hai unha década?, que debe clarificar a contía de financiamento anual, para o que comprometeu cos sindicatos a creación dun grupo de traballo, en xuño pasado, do que non se tivo noticia desde aquela e que en ningún caso, segundo CCOO, pode estar por debaixo dos 200 millóns de euros.

Ademais, segundo datos do Tribunal de Contas, o Estado débelle a Correos preto de 260 millóns de euros, consignados nos PXE e pendentes de liquidar en concepto de financiamento de anos anteriores ao recorte.

O sindicato denuncia igualmente o bloqueo, por parte de Facenda, do Plan Estratéxico aprobado por Correos en xullo pasado co fin de acometer un cambio de modelo empresarial ante un mercado postal cunha continua caída da carta tradicional, da que Correos aínda depende nun 80 %, e un incremento constante da paquetería, na que a empresa postal pública ten unha presenza minoritaria. Posición de bloqueo que vén orixinada, para o Sector Postal de CCOO, pola presión dos lobbies privados, que teñen un 87 % de cota de mercado, o que está impedindo a Correos entrar nun sector con crecementos anuais do 20 % de negocio.

Finalmente, CCOO lembra que o cadro de persoal de Correos se reduciu en 17.000 traballadoras e traballadores desde 2007, un dos maiores recortes do sector público, cunha perda do 14 % de poder adquisitivo desde 2010 e unha progresiva imposición dun modelo de emprego de baixo custo con miles de empregos a tempo parcial, miniempregos de xornadas de catro horas dous días á semana, e cunha precarización sen precedentes no sector público.

Entre as consecuencias que o sindicato advirte dunha política postal nefasta, tras quince meses de lexislatura e anos de inacción e falta de iniciativas, CCOO pon de manifesto os datos que ofrecen recentes informes de organismos como a CNMC ou el Tribunal de Contas. Entre outros, Correos sitúase no vagón de cola na Unión Europea en relación co número de persoas atendidas por traballador (só dous Estados dos 28 da UE contan con menos traballadores por cidadán que España), en número de persoas por oficina postal (España ocupa o quinto peor posto dos 28 Estados da UE), en caixas de correo por persoa (só un Estado ten peores cifras que Correos) ou por deterioración da calidade do servizo prestado á cidadanía.

Ante o que o sindicato considera unha extrema situación de risco para Correos, e fronte á ausencia de medidas do Goberno tras a insistencia por parte do sindicato na necesidade de activar iniciativas para reverter a situación, CCOO anuncia que iniciará no primeiro trimestre do ano un proceso de mobilización que, se for necesario, prolongará durante todo 2018 en demanda de financiamento para o servizo postal público, dunha empresa economicamente viable e dun modelo de emprego con persoal abondo, estable e con emprego de calidade e regulado.