FSC-CCOO Galicia | 27 abril 2024.

CCOO non acudirá ás celebracións da festividade das prisións mentres non haxa unha resposta satisfactoria ao conflito laboral

• O sindicato denuncia que levan trece anos sen posibilidade de negociar un acordo de mellora das condicións laborais dun cadro de persoal envellecido ?a idade media é de 52 anos? e á cabeza de Europa en sufrimento de agresións ?cerca de 500 físicas e 10 000 psicolóxicas cada ano.

O próximo 24 de setembro celebraranse actos en todos os centros penais de España con motivo da festividade da Mercé, padroa de Institucións Penitenciarias. Neste día, CCOO denuncia que a precariedade laboral e a deterioración do servizo público penitenciario non poden seguir financiando o funcionamento do sistema público de prisións.

21/09/2018.
    CCOO non acudirá ás celebracións da festividade das prisións

«Levamos 32 reformas do actual Código penal, sen que exista ningún informe de gasto público do que supón a xestión penal. Estas reformas xeraron un aumento das cargas de traballo e da penosidade, que o persoal penitenciario vén asumindo con menos efectivos, cun déficit estrutural de 3400 prazas vacantes orzadas sen cubrir e cun grave problema de envellecemento ?a idade media do cadro de persoal é de 52 anos?, o que implica unha maior perda de emprego que leva ao colapso deste servizo público», critica o sindicato.

Para CCOO, neste contexto, o mandato constitucional da reinserción converteuse nunha mera declaración de intencións e, como recoñece o defensor do pobo e manifesta CCOO, resulta imposible garantir a seguridade e custodia das persoas internas e a propia saúde das traballadoras e traballadores.

Ademais, a Administración custea os gastos derivados da execución de condenas recortando nun 65 % o orzamento en formación, nun 75 % a acción social, eliminando a carreira profesional ou os concursos de traslados anuais.

«Levamos trece anos sen posibilidade de negociar un acordo de mellora das condicións laborais, acorde ao incremento de responsabilidades e cargas de traballo». O persoal penitenciario sufriu unha perda do poder adquisitivo do 14 %, que ademais se ve agravada pola existencia de brechas salariais entre traballadoras e traballadores penitenciarios que, realizando as mesmas funcións, cobran salarios distintos dentro da propia Secretaría Xeral de Institucións Penitenciarias e do Ministerio do Interior, en función do centro penal onde desenvolvan o seu traballo.

CCOO afirma que unha xestión penal responsable pasa por modernizar a Institución Penitenciaria, tendo como eixe o persoal público necesario, recoñecendo a súa profesionalidade, adecuando as súas retribucións, definindo as cargas de traballo, mellorando a clasificación dos reclusos e dispoñendo dun control estatístico veraz cos parámetros esenciais nunha política de reinserción como patoloxías mentais, reincidencia, discapacidades, etc.

CCOO apunta que hoxe o sistema penitenciario español está nunha profunda involución, e os expoñentes máis claros disto poden ser as taxas de reincidencia de arredor do 37 %, o elevado índice de mortalidade en prisión que deixou 156 mortes no 2017 ou a pandemia da elevada sinistralidade laboral que sofre o colectivo penitenciario e que nos sitúa á cabeza de Europa, onde as agresións se converteron nun problema de saúde pública, con preto de 500 agresións físicas e 10 000 psicolóxicas ao persoal cada ano.

«Esta profunda crise do servizo público de prisións é a que leva o seu persoal a ter un conflito laboral intenso, que se vén mantendo cos diferentes Gobernos e que obriga a CCOO a non celebrar este día 24 de setembro. O que desexamos celebrar é a negociación e un acordo que atenda as demandas presentadas por CCOO e o resto de sindicatos da plataforma sindical, como punto de partida para modernizar e facer máis eficiente a Institución Penitenciaria española».