Trens de Renfe na localidade de Ribadeo, na Mariña
Para os representantes de CCOO, o servizo ferroviario que precisa Galicia non pode asentar só na alta velocidade —necesaria para conectar as capitais estatais—. As comunicacións que vertebran o territorio han basearse na intermodalidade, combinando para iso distintos medios de transporte. No caso do ferrocarril, cómpre unha rede de proximidade que favoreza a mobilidade, con frecuencias axeitadas e prezos económicos.
Na xuntanza, o sector Ferroviario de CCOO tamén lle sinalou a Miñones que en Galicia aínda non se recuperaron a totalidade de servizos que había antes da pandemia. Ademais, aqueles que si se recuperaron non cumpren todas as necesidades das persoas usuarias.
O peor, segundo CCOO, é que nalgúns casos incluso empeorou o servizo respecto da situación previa á covid. É o caso de Vigo-Ourense polo corredor do Miño, Ourense-O Carballiño, Ponferrada-Monforte-Ourense, A Coruña-Lugo-Monforte e A Coruña-Ferrol. «Temos a impresión de que Renfe non ten intención de mellorar estes servizos, o que supón un paso máis no desmantelamento progresivo do transporte ferroviario de viaxeiros nas liñas convencionais», apunta Bermejo.
Para o sector Ferroviario de CCOO, o futuro do transporte ferroviario de viaxeiros en Galicia está vinculado á implantación de servizos de proximidade nas áreas metropolitanas de Vigo e da Coruña, ademais de potenciar os servizos de media distancia no resto de liñas convencionais, as conexións co norte de Portugal e habilitar máis frecuencias na liña de ancho métrico na Mariña. «A creación dos servizos de proximidade implica maiores frecuencias e o abaratamento dos títulos de transporte», subliña Bermejo.
Desde o sector Ferroviario de CCOO tamén lle entregaron ao delegado do Goberno o seu proxecto de trens de proximidade transfronteirizos entre Galicia e o norte de Portugal, así como o documento de eixes básicos de actuación ferroviaria —tamén elaborado polo sindicato—. Ambos os documentos xa lles foron presentados no último ano a distintas administracións e institucións, tanto galegas como portuguesas.
Na reunión, CCOO defendeu investir na rede convencional, destacando o corredor do Miño entre Ourense e Vigo, a liña A Coruña-Ferrol, o tramo entre A Coruña e Lugo, a liña convencional entre Ourense e Santiago, e a liña entre Monforte e Ponferrada. Así mesmo, amosou a súa preocupación pola non inclusión de Galicia no proxecto europeo de autoestradas ferroviarias para trens de mercadorías.
Os representantes de CCOO transmitíronlle ademais a Miñones o seu rexeitamento á disposición transitoria 3.ª do Anteproxecto de lei de mobilidade sostible, pois «abre a porta á supresión de servizos de obrigación de servizo público e, polo tanto, ao peche de liñas ferroviarias», segundo Bermejo.
O delegado do Goberno recolleu estas demandas e comprometeuse a trasladarlle ao Ministerio de Transportes e Mobilidade as peticións e propostas do sindicato.